Header Ads Widget

مطلقہ بیٹی فیملی پنشن کی حقدار ہے--خاندانی پنشن قانون کے تحت بیٹی کا حق ہے۔ اسے ازدواجی حیثیت سے مشروط کرنا ...............

خاندانی پنشن قانون کے تحت بیٹی کا حق ہے۔ اسے ازدواجی حیثیت سے مشروط کرنا ساختی عدم مساوات کو مضبوط کرتا ہے اور آئینی اصولوں کی بجائے دقیانوسی مفروضات کی عکاسی کرتا ہے۔
قواعد کے تحت، چاہے بیٹی غیر شادی شدہ ہو یا طلاق یافتہ، وہ مرحوم سول سرفرماس کے پنشن کی مستحق ہے، اس کیس میں والد کے خاندانی پنشن کی۔ تاہم، سرکلر قاعدہ 4.10(2)(B)(v)7 اور (vi) کی تنگ تشریح پیش کرتا ہے کیونکہ یہ پنشن یافتہ افراد کی زندہ بچی ہوئی بیٹیوں کو ان کی ازدواجی حیثیت کی بنیاد پر پنشن کی فراہمی محدود کرتا ہے جبکہ پنشن یافتہ فوت ہونے کے وقت ان کی حیثیت کا تعین کیا جاتا ہے۔ یہ 1973 کے قانون اور قواعد کے تحت مقرر کردہ حق کے برعکس ہے، جن میں کوئی ایسی شرط عائد نہیں کی گئی۔ ہماری رائے میں، سرکلر ایک انتہائی سخت انداز اپناتا ہے جس کے مطابق عورت کا خاندانی پنشن کا حق اس بات پر منحصر ہے کہ پنشن یافتہ کی موت کے وقت یا اس سے پہلے اس کی حیثیت بیوہ یا طلاق یافتہ کے طور پر ثابت کی گئی ہو۔
یہاں تک کہ پنشن یافتہ کے انتقال کے ایک دن بعد ہونے والی حیثیت کی تبدیلی کو بھی خاندانی پنشن کے لئے مکمل روک سمجھا جاتا ہے۔ لہٰذا، سرکلر قاعدہ 4.10(2)(A) یا (B) کی وضاحت نہیں کرتا بلکہ پنشن یافتہ کے انتقال کے وقت حیثیت کی شرط عائد کرتا ہے جو کہ 1973 کے قانون اور قواعد کے مقصد سے مکمل طور پر بعید ہے۔
قانون واضح ہے کہ سرکاری وضاحتیں، جیسے کہ سرکلرز اور انتظامی ہدایات، خود قانون یا اس کے تحت بنائے گئے قواعد کی دائرہ کار کو معطل، ترمیم یا محدود نہیں کر سکتیں۔

Family pension is a daughter’s right under the law. Tying it to marital status entrenches structural inequality and reflects patriarchal assumptions, not constitutional principles.
Under the Rules, whether the daughter is unmarried or divorced, she is entitled to the pension of the deceased civil servant in this case being the father’s family pension. However, the Circular gives a narrow interpretation of Rule 4.10(2)(B)(v)7 and (vi) as it restricts the grant of pension to surviving daughters of pensioners based on their marital status at the time of death of the pensioner. This is contrary to the right prescribed under the Act of 1973 and the Rules which imposes no such condition. In our opinion, the Circular adopts an overly rigid approach making a woman’s entitlement to family pension strictly contingent on whether her status as a widow or divorcee was established prior to or at the exact time of the pensioner’s death.
Even a change in status occurring a single day after the death of the pensioner is treated as a complete bar to family pension. The Circular therefore does not clarify Rule 4.10(2) (A) or (B) but rather it imposes a condition of status at the time of death of the pensioner which is totally beyond the intent of the Act of 1973 and the Rules.
It is settled law that executive clarifications in the form of circulars and administrative directives cannot override, amend or curtail the scope of the statute itself or the rules framed thereunder.
C.P.L.A.616-K/2025
Province of Sindh v. Mst. Sorath Fatima

Post a Comment

0 Comments

close