ہائی کورٹ کی طرف سے بینکنگ کے معاملات کا فیصلہ کرنے میں ناقابل بیان تاخیر ۔
مزید ٹیکنالوجی/اے آئی پر مبنی کیس مینجمنٹ سسٹم کی ضرورت ہے ۔
فیصلے میں تاخیر محض ڈوکیٹ کی بھیڑ یا شاخ کی سطح کی ناکارہیوں کا ضمنی نتیجہ نہیں ہے ۔ یہ عدالتی حکمرانی کا ایک گہرا ، ساختی چیلنج ہے ۔ عدالت کو ، ادارہ جاتی پالیسی اور آئینی ذمہ داری کے معاملے کے طور پر ، فوری طور پر ایک جدید ، ذمہ دار اور ذہین کیس مینجمنٹ فریم ورک کی طرف منتقل ہونا چاہیے ۔ اس طرح کے نظام کو کم از کم اس بات کو یقینی بنانا چاہیے: غیر امتیازی بنیادوں پر مقدمات کا جلد تعین ؛ "قطار میں چھلانگ لگانے" اور ترجیحی شیڈولنگ کا خاتمہ ؛ انفرادی دعووں کے بروقت حل سے سمجھوتہ کیے بغیر آئینی ، معاشی ، یا قومی اہمیت سے متعلق معاملات کو ترجیح دینا ؛ غیر فعال معاملات کی خود بخود شناخت کے لیے عمر سے باخبر رہنے کے پروٹوکول کا نفاذ ؛ اور عدالتی صوابدید کے تقدس کو برقرار رکھتے ہوئے شیڈولنگ اور ٹرائیج میں مدد کے لیے مصنوعی ذہانت ("اے آئی") ٹولز کا منصفانہ استعمال ۔
دنیا بھر کے عدالتی نظاموں نے تسلیم کیا ہے کہ تاخیر ایک ناقابل حل ناگزیر نہیں ہے بلکہ ایک قابل حل ادارہ جاتی چیلنج ہے ۔ سنگاپور ، برطانیہ ، برازیل ، ایسٹونیا ، کینیڈا ، چین ، ڈنمارک اور آسٹریلیا جیسے ممالک نے بیک لاگ کو کم کرنے اور عدالتی کارکردگی کو بڑھانے کے لیے ٹیکنالوجی ، ساختی اختراع اور طریقہ کار کے نظم و ضبط کو ملا کر جامع اصلاحات کی ہیں ۔ ای-فائلنگ ، ریئل ٹائم ڈیش بورڈز ، خودکار شیڈولنگ ، اور شفاف ڈیجیٹل نگرانی جیسے ٹولز کے ذریعے ، یہ دائرہ اختیار ڈاکٹس کے غیر فعال محافظ سے انصاف کی فراہمی کے فعال منتظمین کی طرف بڑھ گئے ہیں ۔ یہ بین الاقوامی تجربات ایک بنیادی سچائی کی نشاندہی کرتے ہیں: انصاف میں تاخیر ناگزیر نہیں ہے ؛ وہ ادارہ جاتی ڈیزائن کی پیداوار ہیں ، اور وژن ، منصوبہ بندی اور عزم کے ساتھ اس کا ازالہ کیا جا سکتا ہے ۔ پاکستان کی عدلیہ کو ان عالمی اسباق سے فائدہ اٹھانا چاہیے اور ایسی تبدیلی لانے والی اصلاحات کا عہد کرنا چاہیے جو تکنیکی جدت طرازی ، انتظامی تنظیم نو اور نظم و ضبط پر مبنی کیس مینجمنٹ کو مربوط کرے ۔ عدالتوں کو بروقت ، شفاف اور شہریوں پر مرکوز انصاف کے انجن کے طور پر تیار ہونا چاہیے ۔
Unexplainable delay in deciding banking cases by the High Court.
Delay in adjudication is not merely a by-product of docket congestion or branch-level inefficiencies; it is a deeper, structural challenge of judicial governance. The Court, as a matter of institutional policy and constitutional responsibility, must urgently transition toward a modern, responsive, and intelligent case management framework. Such a system must, at a minimum, ensure: the early fixation of cases on a non-discriminatory basis; the elimination of “queue-jumping” and preferential scheduling; the prioritization of matters involving constitutional, economic, or national importance without compromising the timely resolution of individual claims; the implementation of age-tracking protocols to automatically identify dormant cases; and the judicious use of Artificial Intelligence (“AI”) tools to assist in scheduling and triage while preserving the sanctity of judicial discretion. Judicial systems across the world have recognized that delay is not an intractable inevitability but a solvable institutional challenge. Countries such as Singapore, the United Kingdom, Brazil, Estonia, Canada, China, Denmark, and Australia have undertaken comprehensive reforms combining technology, structural innovation, and procedural discipline to reduce backlog and enhance judicial efficiency. Through tools such as e-filing, real-time dashboards, automated scheduling, and transparent digital oversight, these jurisdictions have moved from being passive custodians of dockets to active managers of justice delivery. These international experiences underscore a basic truth: delays in justice are not inevitable; they are a product of institutional design, and can be remedied with vision, planning, and resolve. The judiciary of Pakistan must draw upon these global lessons and commit to transformative reform that integrates technological innovation, administrative restructuring, and disciplined case management. Courts must evolve into engines of timely, transparent, and citizen-focused justice. C.P.L.A.88-P/2022
18-07-2025
0 Comments